- Huvudsida
- FAQ
FAQ
Du har ett problem? Klicka på en fråga och hitta svaret!
INNAN DU BESTÄLLER
Vad är det snabbaste sättet att hitta en produkt?
Det bästa sättet att hitta en produkt i Bolf.se onlinebutik är att skriva produktnamnet i sökfältet i det övre högra hörnet eller välja från menyn högst upp på webbplatsen. Välj Kvinna eller herrkläder och sedan önskad kategori.
Hur gör jag en beställning?
Du kan göra en beställning på vår webbplats www.bolf.se, per telefon eller via e-post. Den kompletta instruktionen om hur man gör det finns på undersidan: Hur man beställer?. Om du behöver support för att göra en beställning, kontakta vår kundtjänst.
Vilka personuppgifter krävs för att göra en beställning?
När du gör en beställning i onlinebutiken måste du ha en aktiv e-postadress. Vi kräver också dina personuppgifter och leveransinformation: för och efternamn, leveransadress och telefonnummer. När du beställer via telefon behöver du inte ange e-post.
Hur lång tid tar orderbehandlingen?
Den beräknade leveranstiden för en köpt produkt anges i avsnittet Beställningstid. När du köper produkter och gör en betalning, er order skickas först efter att betalning är gjord, därför kan leveranstiden ta upp till 7 dagar.
Finns det något lägsta orderbelopp?
Nej, inget minimum
Kommer jag få en orderbekräftelse?
Du får en e-postbekräftelse om beställningen direkt efter lagd beställning. Oftast skickas den direkt efter att du har beställt. Ibland kan det dock ta upp till ett par minuter. Om du inte kan se e-postbekräftelsen i inkorgen, kontrollera skräppostmappen.
Vilka betalningsmetoder finns det?
Vi erbjuder följande betalningsmetoder på Bolf.se: banköverföring, KLARNA, PayU, kreditkort och presentkort. Hitta mer information i avsnittet Betalningsmetoder.
Jag vill ge bort en present. Hur köper jag ett presentkort?
Vänligen klicka på presentkortet (https://www.bolf.eu/product-eng-49428-Gift-Voucher.html) som finns i nedre menyn. Hitta mer information på: Hur man använder ett presentkort
NÄR DU BESTÄLLER
Kan jag ändra leveransadressen när min beställning har skickats?
När paketet har skickats har vi tyvärr inte möjlighet att genomföra ändringar. Om ändringen är nödvändig och påverkar leveransen, kan du kontakta budfirman och fråga om sådana ändringar fortfarande är möjliga.
Hur du väljer storlek?
Bolf.se onlinebutik erbjuder kläder från olika tillverkare, därför bör du INTE påverkas endast av etikettstorleken som anges i produktbeskrivningen. Du bör alltid kolla den aktuella storlekstabellen för det aktuella klädesplagget.
Vad ska jag göra om jag inte får beställningsbekräftelsen via e-post?
Om du inte får beställningsbekräftelsen via e-post omedelbart, bör du vänta ett tag och kolla skräppostmappen. Om du inte får bekräftelsen, vänligen kontakta vår kundservice för hjälp.
Hur kan jag göra betalningen online?
Alla tillgängliga betalningsmetoder finns i avsnittet Betalningsmetoder. De är säkra och enkla att använda.
Hur många produkter kan läggas till i varukorgen?
Hos Bolf.se finns det inga gränser. Du kan shoppa loss för vilken summa du önskar! Dessutom, om ordervärdet överstiger 2500 kr, kommer du att få ytterligare 10% rabatt. Handla med oss!
Vad kan jag göra om en produkt inte är tillgängligt?
I den här situationen kan du klicka på storleken som är slut och fylla i din e-postadress i formuläret. Du får ett meddelande när produkten är tillbaka på lager. Kom ihåg att detta meddelande inte betyder att produkten är bokad. Utan endast ett meddelande om att produkten åter finns på lager, så snabba dig att köpa så inte någon annan hinner före!
Vad är statusen för min beställning och när får jag den?
Klicka på Beställningsstatus tillgängligt i den nedre menyn.
Kan jag reservera en produkt?
Nej tyvärr är inte det möjligt
Jag kan inte göra betalningen. Vad ska jag göra?
Om du stöter på ett problem med betalningen, vänligen kontakta vår kundservice. Då kan du få ett e-postmeddelande med betalningsbegäran inklusive en länk till betalningswebbplatsen eller så kan du ändra betalningsmetod.
Kan jag ändra betalningsmetoden innan beställningen skickas?
Om orderstatusen tillåter det kan du ändra betalningsmetod. Kontakta vår kundtjänst för hjälp.
Hur kan jag få hjälp?
Vår kundtjänst är öppen från måndag till fredag mellan 08:00 och 16:00. Du kan nå oss via E-post: shop@bolf.se.
SUPPORT EFTER LEVERANS AV EN BESTÄLLNING
Kan jag prova kläderna innan leverans?
Tyvärr inte. Du kan prova kläderna först efter leveransen. Om du vill returnera dem har du upp till 100 dagar på dig. Du hittar mer information om Returer här i länken.
Hur gör jag en retur?
Instruktionen finns tillgänglig i avsnittet Byte och Returer tillgängligt i den nedre menyn.
Vilken är returadressen?
Det beror på landet. Den fullständiga listan över returdepåer finns i avsnittet Byte och Returer tillgängligt i den nedre menyn.
Vilket produkter kan inte returneras?
Returvaran kan inte ha synliga tecken på användning. Det bör ha alla etiketter. Ansiktsmasker kan inte returneras.
Vem betalar returkostnaden?
Kunden betalar för returen. Du kan använda alla typer av budtjänster som passar dig bäst. Säljaren är skyldig att täcka returkostnaderna vid reklamationer. Hitta mer information i Byte och Returer.
Jag har fått en felaktig produkt - vad ska jag göra?
Du behöver inte står för returkostnaden vid en reklamation. För mer information, gå till Reklamationer som finns tillgängligt i den nedre menyn.
Hur lång tid tar reklamationsärendet?
Du kommer att få tillbaka dina pengar inom 14 dagar räknat från den dag paketet anländer till vårt returlager. Du kan alltid spåra er retur om ni har skickat spårbart. När vi har behandlat din retur kommer du att bli meddelad och få en fakturakorrigering/återbetalning. Du bör få återbetalningen inom tre arbetsdagar efter det.